Konstrukcja modeli W108 / W109 obfitowała w wiele zaawansowanych rozwiązań tj. pneumatyczne samopoziomujące zawieszenie, hamulce tarczowe przy wszystkich kołach, elektrycznie otwierane szyby.
Niedługo po wdrożeniu serii W109 do produkcji (1966), główny inżynier Mercedesa - Erich Waxenberger, zamontował w swoim służbowym, 6-cylindrowym 300 SEL silnik z topowej limuzyny 600 (W100) - 6,3-litrowy V8, typ M100[potrzebny przypis].
Po około roku wnikliwych testów zdecydowano się wdrożyć do seryjnej produkcji model z 6,3-litrowym V8. Okazało się to niejakim zaskoczeniem, bowiem Mercedes uchodził za firmę stroniącą od ekstrawaganckich rozwiązań. 300 SEL 6.3 okazał się jednak rynkowym sukcesem - wyprodukowano ponad 6500 sztuk tej limuzyny.
Następcą 300 SEL 6.3 jest model 450 SEL (W116), w którym zamontowano rozwiercony do pojemności 6,9 litra, a w konsekwencji wzmocniony, silnik typ M100.
U nas w domu także takie aut było i ja akurat je bardzo miło wspominam. Teraz także wiem, że w przypadku jakiejkolwiek awarii auta najlepiej jest dzwonić po pomoc drogową https://www.pomocdrogowa.w.poznaniu.pl/oferta/ która zjawia się błyskawicznie.
OdpowiedzUsuńGdy twoje auto sprawia problemy, warto skorzystać z usług doświadczonego mechanika. Na stronie https://autokorbas.pl/ znajdziesz profesjonalny warsztat, który zapewni Ci kompleksową i rzetelną obsługę. Klikając w link, otworzysz sobie drzwi do miejsca, gdzie jakość i satysfakcja klienta są priorytetem.
OdpowiedzUsuńWłaściciele samochodów stają przed wyborem serwisu, który zapewni odpowiednią opiekę nad ich pojazdem. Przy wyborze warto zwrócić uwagę na doświadczenie i zakres usług oferowanych przez warsztat. Strona internetowa takiego serwisu, jak https://autowacholc.pl/, często zawiera informacje o specjalistycznych usługach, które mogą obejmować naprawy mechaniczne, elektryczne oraz diagnostykę komputerową. Dostęp do takich danych może pomóc kierowcom w znalezieniu serwisu dopasowanego do specyficznych potrzeb ich samochodu.
OdpowiedzUsuń